söndag 31 juli 2011

Skitsystem!

Håret är lite slitet och naglarna är nedbitna. Jag borde fixa till mig litet. Jag var hemma hos en kompis igår efter jobbet och rökte på balkongen. Jag borde sluta röka också. Idag har jag ätit bananer och igår med. Jag gör det för att jag ska krympa magsäcken och bli mätt efter en portion. Det går riktigt bra jag är inte hungrig men det kan ju bero på att jag är i lingonveckan nu och då brukar jag inte vara hungrig. Det borde ju vara tvärtom men jaja. Jag väger ungefär likmycket som en barnelefant. Tror att de väger tresiffrigt i varje fall. Rätta mig om jag har fel!

Jag känner mig lugnare nu. Jag är så trött på samhället. Krossa statsmakten! Man ska  hela tiden anpassa sig efter det här jävla skitsystemet med att jobba, betala dyrt uppehälle och dyr mat osv. nu låter jag som en kommunist men det  är jag inte tvärtom. Men det borde ju vara så att systemet istället är anpassat efter människorna. Jag ser serien "Hemlös" som är producerad av UR. Visst det är ingen grävande journalistik direkt utan ganska lättsamt men man får ändå en inblick hur det är att vara på samhällets botten. Jag har ju fan varit där själv som sjukskriven. Då räknas man liksom inte för man är en bidragstagare och det är skamligt att inte göra rätt för sig. Jag har tur som har tak över huvudet och ett jobb. Jävligt tur är det. Men i tv-programmet är det  många av de hemlösa som har haft det ordnat för sig men sedan har något hänt, en när och kär har dött eller man har blivit av med jobbet, skilsmässa osv.  Det borde ju ta hand om folk som hamnar utanför alltihopa! Men soc säger att de får gå och sova på härbärge att få en egen lägenhet av samhället kan ta flera år och då hinner man ju kanske dö innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.