tisdag 19 juli 2011

En bekännelse

Nä ni. Jag ska sluta upp med att gnälla och tycka sýnd om mig själv det håller jag med denna anonyma kommentator som dyker upp här på bloggen med ibland lite arga påhopp och ibland uppmuntrande hejrop. Vad beträffar gastric bypass så förstör man ju kroppen och man kan typ skita på sig närsomhelst och det är ju inte så kul. Det håller jag med om.

Idag  så var jag sugen på glass men jag tänkte att så sugen på glass är jag ju inte jag är ju sugnare på att gå ner i vikt så jag tog ett äpple istället. 

Att vara fet är ett av de hemskaste saker jag varit med om och det önskar jag inte ens min värsta fiende.

Jo hemskast var ju när min mamma dog när jag bara var 13 år. Jag tror att många inte kan föreställa dsig hur det är att förlora en mamma i en sådan tidig ålder. Hon tog livet av sig och i många år har jag anklagat mig själv och tagit på mig skulden för det som hände.  Jag minns att jag ljög för  folk om vad hon dog av i flera år. Men det där är preskiberat nu. Nu vet ni kanske varför jag ljög. Jag skämdes och var rädd.

Jag skrev ju någon gång i februari att jag ville ta livet av mig och allt kändes bara så svart. Men jag vill inte utsätta någon för den smärtan. Pappa skulle nog inte klara av om jag bestämde mig för att dö. Så jag lever vidare. Jag tänker blogga och fortsätta reta upp en och annan människa. Så det så.

4 kommentarer:

  1. Kollade lite äldre inlägg i dina bloggar. Du har klagat på din vikt i flera år. Men verkar inte göra ett skit åt det. Antingen gör du något åt det nu! Eller så slutar du att gnälla. I morgon börjar du med LCHF och kör sedan bara på. Enkelt som fan. Du kommer inte vara hungrig och men rasa i vikt. Vid Jul borde du kommit halvvägs. Till nästa sommar kommer du ha en normalvikt. Så på med promenadskorna och gå ett varv runt Söder varje dag. Så vad väntar du på? Antar du utmaningen?

    P.s Visst hängde du på Grottan när det begav sig?

    SvaraRadera
  2. hej, jag pallar inte lchf men räkna kalorier brukar funka. Tack för peppet och ja det är sant att det är mkt snack och lite verkstad när det kommer till min vikt. Men nu jävlar har jag fått nog! Ska knata runt söder det var ett bra tips. Så går jag på SATS också, eller jag har kort där mden nu ska jag komma iväg. Ja ja hängde på grottan när det begav sig då hade jag blont hår/rosa/kort och vägde 63 kilo. Så smal behöver jag inte bli men 70 äre väl bra. Pratadse vi med varann då?

    SvaraRadera
  3. Men allvarligt talat anonym, tala ur skägget! Sluta fega, det är fett ocoolt för att tala tonårska. Stå för dina åsikter.

    SvaraRadera
  4. Jenny: jag tyckte att Bea själv skrev att "det går bra att vara anonym" några inlägg ner ;)
    Det verkar vara du som har problem med att jag väljer att vara anonym.

    Och "fett ocoolt" låter i mina öron som tonårska :)

    Jag undrar också varför du tror att jag inte står för mina åsikter bara för att jag är anonym?? Vem har bestämt att man måste skriva ett namn bara för att ha rätt att stå för vad man tycker?? Du eller?
    //A N O N Y M

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.