torsdag 28 juli 2011

Lya

Letar lägenhet just nu. Jag står i kö på en tvåa i Vällingby och jag ska gå och kolla på den på tisdag. Man får välja egna tapeter. Är det någon här av mina läsare som kan det här med inredning och som kan tipsa om några bra inredningbloggar? Jag har kollat men jag hittar typ bara Gullipluttans myshörna som inte alls gillar det jag gillar. Tror att underbara Clara är lite intresserad av inredning, ska checka in hennes blogg. Jag vill att det ska vara luftigt och fräscht med ljusa träslag och lite grafiska element. På väggarna ska jag hänga konst-farfar Bertils tavla och några fotografier som jag själv har tagit. Jag ska ha en massa krukväxter också och inreda en mysig skrivarhörna.

Jag längtar verkligen till att få flytta till ett eget ställe. Det ska bli så skönt.

Igår pratade jag med pappa om att jag inte känner mig lycklig och då sa han att han inte heller gör det. Jag upplever ju att jag inte haft någon tur med kärlek och då sa  pappa att han inte har varit så framgångrik själv på det området. Men han har ju haft ganska många långa förhållanden. Mamma var han ju gift med i 24 år tills hon dog och sen var han tillsammans med en som heter Caroline och sen Lena och nu har han två beundrarinnor eller vad man som ska kalla det som slåss om hans gunst. Pappa är  väl ett kap. högutbildad ser bra ut och trevlig och snäll. Själv är jag inget kap men jag kanske kan bli (obs varför har jag så dåligt självförtroen de.)

Igår så grät jag. Jag tyckte allt kändes så meningslöst. Men jag får sluta gnälla och försöka tillföra mitt liv mening. Jag skulle gått på dejt med en som var söt men han bara försvann från okcupid. Han hade
ändå  en tribaltatuering på armen så det gjorde inte så mycket att han bara slukades upp från jordens yta.

2 kommentarer:

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.