tisdag 19 juli 2011

Respekt!

Just nu är det fint väder och jag tänker på hur fet jag är och att jag verkligen måste gå ner i vikt. Jag har fått remiss till kirurgerrna på Ersta Sjukhus men väntetiden är sju månader och jag tänkte inte vänta på att bli av med övervikten utan göra en riktig kraftansträngning själv. Om man går ner 1 kg i veckan kan man gå ner 28 kg på dessa sju månader! Det är ju jättebra! Jag vill egentligen inte operera mig utan klara av det här själv. Jag tror innerst inne på mig själv också att jag klarar det för jag vet att jag är stark och tuff och en riktig fighter.

Min målvikt ligger på ca 70-72 kg. Jag kan vara där julen 2012 kanske. Då gäller det bara att träna och ligga i och äta rätt.

2 kommentarer:

  1. Bra att du tänker så, att du klarar dig utan OP. Du har ju trots allt planer på att flytta utomlands snart och det går ju inte ihop med operation och alla mediciner och återbesök du ska göra.

    Dessutom är en operation inte en garanti för viktnedgång och bibehållandet av den. Jag umgås själv med en drös töser som opererat sig och en del av dom har lyckats riktigt bra tack vare HÅRT slit efter operationen. Men de dras också med många mediciner och rätt pinsamma besvär i magen. Dessutom har de opererat bort mycket lös hud och kvar har de blåa, krokiga streck över mage, under armar och ut med lår. Vill du se ut så???
    De andra har inte lyckats så bra. De har gått ner lite, eller rasat och gått upp allt igen. De har problem med tarmar, de har ont i magen och andra trevliga besvär. Och ovanpå det dras de med mediciner av olika slag.
    Vill du verkligen ha fler mediciner och besvär ovan på din psykiska sjukdom????

    Nä, använd din vilja och gå ner utan att fuska med en värdelös metod.
    Du kan det.
    Det vet du.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.