lördag 4 juli 2015

Vila i Frid

Min moster Mall är död. Hon avled i morse kl 7:45 på sjukhus efter att ha varit sjuk länge. Hon hade Hodgkins lymfom som är en sorts cancersjukdom. På slutet fick hon en hjärnblödning och dog till följd av det. Hon skulle fyllt 75 år i augusti. Jag är så glad att jag hann tacka henne för allt hon gjort för mig på telefon. Hon hjälpte mig när jag mådde dåligt. Jag är henne evigt tacksa I sitt yrkesliv arbetade hon länge som flygvärdinna. sen utbildade hon sig till leg. psykolog och var med och hjälpte många flygrädda. Vila i frid!

Det kommer kännas tomt efter henne. De var så många som älskade henne och hon är saknad.

Igår sov jag mest hela dagen och var knappt ute nånting trots att det var så fint väder. Boendestödjaren sa att han skulle komma men sen kom han inte.

I torsdags var jag med P ute i Vitabergsparken. Hon är så sprudlande och spännande person och jag är ständigt fascinerad av henne. Vi gick sen hem till henne och åt pasta med köttfärssås, Det var en som som sa att han tyckte att det är något med Ps och min kommunikation som funkar. Det är sant sen var det en annan som sa. Men du är inte hon! Jag tror inte att jag är hon heller men jag tycker om henne så mycket. Hon är en mycket speciell flicka och har humor och är begåvad också. Jag tänkte på det att man väljer ju vänner efter lite samma preferenser som man söker en romantisk partner. Inte att man måste vara attraherad av vänner men man måste ju tycka de är intressanta i viss mån.

1 kommentar:

  1. Beklagar sorgen Bea. <3 Vad fint att du hann prata med din moster innan hon gick bort, sådant kan annars gå och gnaga på en.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.