tisdag 28 juli 2015

Stänga bloggen?

Jag var och såg en film. Life in a fishbowl är ett isländskt drama som kretsar kring några individer som har nog med sina egna problem. Vi har den unga mamman som jobbar på dagis på dagarna och prostituerar sig på nätterna. Mori är författaren som bara super hela tiden och sen Sölvi finansmannen som jobbar dygnet runt. Jag kan rekommendera denna filmen om man gillar pratiga vardagsfilmer. Om man är ett fan av fantasy och älskar sånt som inte hör verkligheten till kanske man inte har så mycket att hämta här.

Har tänkt lite mer på att stänga bloggen. Det är ju såklart mycket jag inte kan skriva om eftersom bloggen är öppen. Tänker att om jag bara har en handfull läsare som jag vet vilka det är så kanske det blir lite bättre texter som är mer personliga och bättre komponerade. Men jag har inte bestämt nåt än. Ni får gärna säga vad ni tycker. Jag vet ju att folk som läser vill vara anonyma av alla olika skäl. Jag har valt att inte vara anonym vilket jag har fått betala ett ganska högt pris för. Det var en kille på nätet som talade om för mig hur misslyckad jag var och vilken börda för samhället jag är osv. Sånt är ju inte kul att höra. Så jag kanske stänger bloggen, byter email och börjar om från scratch. Men jag måste nog ta och sova på saken..

7 kommentarer:

  1. Jag läser din blogg rätt ofta och tycker inte att du ska lägga ner den.
    / Sebastian

    SvaraRadera
  2. Jag läser den också, varje dag oftast. Det skulle va jätte tråkigt om du stängde den. Du skriver så himla bra och ärligt!

    SvaraRadera
  3. Tack vad kul att du också läser.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också denna blogg är en jättebra och viktig blogg från ett annorlunda perspektiv. Men du ska prioritera ditt eget välmående tycker jag. Mår du bra av bloggen eller inte? Det är det som ska bestämma. Att blogga kan ju vara ett sätt att kanalisera när man mår dåligt och ett sätt att hålla kontakt med yttervärlden. Det kan ju vara bra. Men såklart så är det inte bra om du känner att du blottar dig för mycket och får skit för det. Den som skickade mail till dig med hot och förolämpningar måste vara en riktigt sjuk och ynklig person. Låt inte hen vinna! Kramar/Stina

    SvaraRadera
  5. Jag följer också din blogg. Ren slump att jag hittade hit, men jag har fortsatt för att jag tycker det är intressant att läsa om dina betraktelser och tankar och vill såklart att du fortsätter. Men jag respekterar att du väljer bort det offentliga om så blir.

    SvaraRadera
  6. Stina: Jag mår bra av bloggen och det är mitt sätt att inte hålla mig fullständigt isolerad från omvärlden. Men jag mår ju såklart inte bra av påhopp och taskiga ord vilket kommer mest genom andra kanaler som facebook och mail än just här på bloggen. Jag tycker inte heller hen ska vinna. Så jag bloggar på tillsvidare.

    Emma: Vad kul att du hittade hit och att det verkar ge något att läsa. Jag kommer nog fortsätta blogga ett tag till.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.