söndag 19 juli 2015

Aldrig vara ifred

Ni kanske har lagt märke till att jag ofta skriver att jag ska göra något och så gör jag det inte. Jag har med andra ord lite svårt för att slutföra saker. Det har jag alltid haft. Tog nästan körkort gjorde Gillingebanan och riskettan och skulle göra teoriprovet och köra upp men så gjorde jag inte det och nu har  jag inte ens körkortstillstånd för att jag var intagen på sluten avdelning. Den här boken som jag lallar om blir ju aldrig klar och inte heller filmen. Vi får hoppas att jag bättrar mig.


Igår gick jag runt i Gamla Stan bland alla turister och det kändes som om jag själv var turist i min egna stad. Jag gick förbi Riksdagen och in på Drottninggatan satte mig på Pickwickklubben och åt en bit mat. Sen pratade jag med min vän P i över en och en halv timme. Vi pratade lite om familjekonflikter och våra bra och goda sidor sen diskuterade vi lite politik också.


Jag tycker i varje fall att jag är lite mer aktiv nu än för några månader sen. Jag ligger inte och sover hela dagarna. Jag har skaffat gymkort och jag går mer.


Jag lockar fortfarande till mig konstiga människor som killar på nätet som vill prata. Fatshamingtanten ja hon var på mig igår igen. Jag ignorerade henne. Sen var det en alkis som kom fram och satte mig vid mitt cafébord. Jag hade inte hjärta att be honom gå därifrån. Men sen lite senare så var jag tvungen att springa ifrån honom då han gick efter. Jag får aldrig vara ifred!

2 kommentarer:

  1. Dendär tanten verkar ha stora problem. Hon kanske är dement eller nåt? Stackars dig! Starkt av dig att ignorera henne.

    SvaraRadera
  2. Ja jag misstänker det också. Sorgligt. Det är väl svårt att få plats på något demensboende också i dessa tider.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.