lördag 25 juli 2015

Spara och slösa

Igår kväll var jag på Trädgården som ligger under bron vid Skanstull. Min kompis jobbar där och jag fick gå förbi den långa kön och gå in gratis. Därinne var det fullt med folk och det var trevlig stämning. Jag satt mest ner där i kyrkan och lyssnade på nån minimalistisk hybrid av jazz. Sen gick jag hem och beställde en gyros på vägen. När jag kom förbi Smaksak var det en som ville att jag skulle komma in och dricka en drink.Men jag sa nej. Jag hade ju min gyros. Kanske var det ett tråkigt val att välja fyllekäk framför potentiellt ragg.
Den här illustrationen stämmer ganska bra in på mig. Jag är en typisk Slösa och jag får sota för det också. Men jag ska jobba på att bli en Spara. Ja jag är skuldsatt just nu men det kommer antagligen att bli bättre efter skuldsaneringen. Är du en spara eller slösa? Är det verkligen en dygd att spara? Om inte annat så är det väl bra för vår allas ekonomi om någon slösar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.