tisdag 14 juli 2015

Vardagen som en käftsmäll

Nu har jag fått min första betalningsanmärkning och det känns ju trist men det var väntat. Mitt internet är nere också. Känns för mycket vardag på en gång. Så håller jag på och tvättar dessutom. Boendestödjaren var här. Det är en vanlig trist tisdag vet inte vad jag ska göra för att pigga upp mig. Kanske läsa en god bok. Jag bloggar från mobilen så att det blir inte så långt inlägg.

igår läste jag en massa blogginläggg från  2011 alltså fyra år sedan. Då jobbade jag och pluggade samtidigt. Skrev mycket om min vikt och tänk då vägde jag ändå 30 kg mindre än jag gör nu. Jag måste sätts stopp för den här viktuppgången nu för hur ska det annars sluta. Jag ska vara ärlig; jag äter både godis och skräpmat. Det är inget jag hymlar med. Men jag saknar motivation även om jag vet att jag borde ha det. Ni kan skälla ut mig och säga vad ni vill men jag klarar inte av att lägga om min livsstil. Nu har jag ju visserligen börjat träna och det är ju bra. Men kosten är ju det viktigaste när det kommer till viktnedgång.

Jag tror att jag var ungefär samma människa då som nu. Jag har väl lite fler erfarenheter i bagaget.

2 kommentarer:

  1. Tjaba. Det var jag som skrev kommentaren nedan om youtube-träning etc. Kanske beskäftig av mig att komma med råd till en främling men om du inte gillar dem kan du ju bara bortse från dem. Här är iaf en bra video om du vill kolla in. https://www.youtube.com/watch?v=vPJKAG0mknI
    Och här en liten guide om att formulera mål för sig själv. (Ganska "livscoach"-aktigt men det kan man stå ut med) : http://www.allinmind.com/nyckeln-till-mlet/
    Hur som helst : det verkar ASJOBBIGT att inte kunna hitta motivtaionen. Men hur menar du : att du helt enkelt inte vill gå ner i vikt, att du väljer mat framför viktnedgång? Liksom att "jamen detta är så gott att det är värt det!" Eller är det att du inte tror att du KAN eller? Jag förstår inte riktigt så berätta gärna om du vill! Mvh/Stina

    SvaraRadera
  2. Hej, nej jag är mycket tacksam för tipsen och länkarna. Jag vill gå ner i vikt men jag hittar inte motivation till att göra de uppoffringar som krävs. Jag ska försöka ändra på en liten grej i taget.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.