måndag 20 juli 2015

Sköra skärva

Igår var jag med en kompis och badade nere i Årstaviken. Eller jag satt och tittade på när min kompis badade för jag hade inga badkläder. Sen drack vi en öl på Dovas. Jag har rört mig mycket idag för jag var på gymmet. Jag gjorde egentligen inte så mycket där men tillräckligt för att jag skulle bli alldeles andfådd och genomsvettig. Lever efter mottot slow progress. Jag beställde heller ingen snabbmat idag utan tog en nyttig sallad med handskalade räkor och grönsaker. Det var väl bra val!

När jag var sjuk hade jag ingen sjukdomsinsikt. Man lever i en fantasivärld och mår ganska bra. Jag trodde att jag skulle få jobba för FBI och att de skulle vänja av mig med alla medicinerna och jag skulle få leva ett helt annat liv en det jag har nu. Vet inte vad jag fick FBI ifrån men jag antar att det har och göra med alla filmer och tv serier man ser. Jag kan ju inte jobba där av flera skäl. Jag är inte amerikansk medborgare till att börja med. Jag är inte i fysisk form. Jag är psykiskt sjuk. Jag får jobba för FBI i ett annat liv. Sen när jag var sjuk så trodde jag att jag avslöjade maktstrukturer. Att jag hade sugits in i ett system med vårdapparaten fyrkantiga modell.och att krafterna hade ackumulerats tills jag stod på kanten till avgrunden. De hade ryckt undan alla livlinor. Plötsligt kom inga pengar. Jag var inlagd på LPT och övervakad på sluten avdelning och proppades full med medicin.. Det hade gått successivt med svårare och svårare diagnoser till jag var på avgrundens rand. Jag trodde att jag skulle dö i det låsta rummet och ondskan skrattade sitt hånskratt. Nu har jag dig allt i avgrundens helvete. Men jag hittade en väg att köra om avgrunden. Efter lite bråk med personalen bestämde jag mig för att samarbeta med psykvården och ta mig upp och runt avgrunden. Jag tog medicinen och gjorde som dom sade. Jag blev utskriven efter en månad och tog mig sakta men säkert tillbaka till verkligheten. Jag ska inte säga att jag är helt återställd. Jag kan fortfarande tro på mina fantasifoster och få för mig att jag är bevakad och förföljd. Men jag har distans till det på ett helt annat sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.