onsdag 20 november 2013

På sniskan

Allt blev lite bakvänt och på sniskan idag. Glömde bort ett möte för att jag försov mig. Den här personen som lämnade en påse med pengar i ner i min brevlåda igår är en tjej. Jag gick in på hennes facebook. Hon verkade syssla med nåt skumt. Hoppas hon inte kommer hit nåt mer. Får väl hota om polisanmälan om hon fortsätter. Men samtidigt tycker jag lite synd om henne. För hon verkar inte må toppen! Jag har i varje fall satt tillbaka hundringen på henens konto så jag är inte skyldig henne nåt.

Såna här saker händer alltid mig! Jag får aldrig vara ifred!!!

Jag har sagt nej till boendestöd tills vidare av den anledningen att jag inte vill ha en masa människor rännandes här. Jag tvättar en gång i veckan diskar och städar varje dag och bär ut sopor. Städar och lagar mat och tar hand om mitt hushåll. Nu mår jag ju relativt bra!

Det blir mörkt tidigt. Det var ett sånt grådassigt väder idag. Har inte varit ute än. Men jag gillar ändå den här tiden på året på ett sätt. Känner att jag vill vara hemma så mycket som möjligt så att jag får bo in mig och känna att jag bor här.

1 kommentar:

  1. Det verkar ju som att du klarar dig utmärkt utan boendestöd. De har frågat mig om jag behöver det några gånger genom åren men jag vadar inte i sopor och dammråttor och har aldrig gjort. Det som blir mest eftersatt här hemma är iofs dammsugning men det blir aldrig äckligt, och så duschar jag kanske inte så ofta som jag borde men jag luktar inte illa eller så, och jag duschar naturligtvis när jag ska ut bland folk.
    Hoppas att tjejen håller sig borta från dig nu så att du får vara ifred som du vill.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.