söndag 17 november 2013

Från ovan

Pappa och jag var på Tre Indier på Söder och jag åt favorit i repris- Palak paneer. Det är den godaste indiska rätten jag vet! Det går mycket bättre att umgås med pappa när vi inte bor under samma tak. Jag ser hans goda sidor och det känns som om vi är kompisar!

Imorgon har jag tvättid klockan sju på morgonen. Allt är smutsigt och jag måste verkligen tvätta. En fördel med att ha tvättid tidigt är att man kommer upp och får tid till annat!

Jag är en person som tänker mycket. Vår stund på jorden. Den är inte särskilt lång eller hur? Det som sker betyder något. Jag vet inte om jag gillar dessa klyschor som att man ska göra det bästa av den tid man har osv. Jag är ju kristen nu är jag knappt i kyrkan. Men jag äger en bibel och jag läser den ibland samt så ber jag.

"Du kan ingenting ta med dig dit du går" - Pred 5

 
Jag tänker mycket på den raden ur BIBELN. Folk sliter sig blodiga för att tjäna ihop en förmögenhet men de kan inte värja sig mot sjukdomar och olycka. Många tror att deras liv skulle vara mycket bättre under andra omständigheter. Men det är inte sanningen. Vi har fötts med en gåva-livet. Du har fått det. Lev! För när du är död och står och knackar på pärleporten och du får inte ta med dig något in.
 
Pengar klart att livet blir bekvämt men man blir inte lycklig av en massa pengar. Nej. Dock tycker jag att ekonomi är intressant och är taggad på att gå en starta eget kurs. Om jag blir snuskigt rik så kommer jag fortfarande vara Bea. Jag kommer fortfarande läsa Bibeln. Jag kommer fortfarande vara en människa av kött och blod som alla andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.