fredag 1 november 2013

Nycklar som passar


Att hämta nycklarna på Familjebostäders kontor kändes helt fantastiskt. Nästan direkt åkte jag till lägenheten och lämpade av lite grejer. och tog mått. Jag upptäckte till min stora förtjusning att jag har en stor garderob nästan som en walk in closet. Nä inte riktigt men stor var den. Där får plats en massa saker! Jag ska verkligen inreda från hjärtat så att det blir mysigt och hemtrevligt. Jag läste i dagstidningen idag att ljust & fräscht börjar bli ute och mer trendigt är det att ha mycket färg och mönster. Precis sånt som jag har införskaffat mig! Jag kommer att lägga upp bilder efter hand här i bloggen på hur inredningen fortskrider. Jag vill få upp gardinerna. Det ser så kalt ut nu. Jag önskar mig en drinkvagn i retrostil. Jag hittade en på nätet men den fanns i tjottahejti. Oklart om de fraktar! Inser att jag inte kommer att kunna köpa precis allt jag vill ha. Men man kan ju önska sig! 

Så var det detta om Borrelian. Jag fick efter mycket om och men träffa en läkare som inte ville skriva ut penicillin till mig! Han kom inte åt mina journaler och det beror ju på att den är helt sluten. Vetefan om ens ambulansen kommer åt den vid en nödsituation. På psyket sa de bara att de hade sina skäl till att ha den helt stängd. Läkaren idag kände som så att om jag inte hade några tydliga symptom så kunde han inte bara skriva ut så där utan vidare. Men pappa som är läkare ska skriva ut en kåvepenin kur så att det ordnar sig nog!

Jag har gått ner i vikt. Jag är hungrig ofta men jag försöker kämpa mot impulserna att käka. Den här helgen ska jag bara ordna med flytten. Men imorgon har pappa faktiskt 70 års fest!



2 kommentarer:

  1. Tror inte kåvepenin biter på borrelia. Måste vara från en annan antibiotikagrupp

    SvaraRadera
  2. Okej det var mer än vad jag visste! Tack för informationen.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.