söndag 10 november 2013

Dag 12-Varför började du blogga?

Jag minns faktiskt precis den dagen då jag skrev mitt första blogginlägg. Jag satt i en av datasalarna på Stockholms Universitet. Jag hade precis lämnat in en tenta. Jag pluggade grundkursen i filmvetenskap. Det var på hösten 2006. Tyvärr finns inte det inlägget kvar. Jag har det nånstans på mitt universitetskonto men jag kan inte visa det just nu för jag kommer inte åt det.Hursomhelst jag satt där i datasalen och kollade lite på mitt universitetskonto och upptäckte att det fanns en blogg funktion. Jag fyllde i ett formulär och skrev ett par rader och så post. Gensvaret var enormt! Direkt så hade alla jag kände läst det och alla jag inte kände också. Jag hamnade ganska snabbt på plats nummer två efter SU's rektor på listan över mest lästa bloggar på den portalen.

Det som driver mig att skriva blogg är att det är så spännande medium för det händer i real tid. Kommentarfunktionen är nästan ett måste. Annars tycker jag inte att det är en riktig blogg om man inte kan kommentera. Det är ett spontant och dynamiskt medium bloggen. Ibland skriver man dumma saker som man ångrar. Visst har man ett ansvar att inte hänga ut andra människor. Jag har fått flera vänner tack vare bloggen. Nu har jag skrivit tusentals inlägg och still counting. Jag kommer aldrig sluta för det finns inga papper i världen som räcker åt det jag vill uttrycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.