torsdag 21 november 2013

Dryckessyster

Lagade currykyckling som jag ska äta till lunch. Jag tappade aptiten igår. Gick runt på Coop och tyckte allt såg så äckligt ut. Sen köpte jag en 9-bitars sushi. Som då klart inte var nåt vidare. De brukar inte vara de det där färdiga förpackningarna. Vid midnatt kom aptiten tillbaka. Jag åt då vinbladsdolmar. Ja kollade kalorierna och det var ca 450 kcal i en burk. Jag ligger på ungefär samma vikt som förra veckan.

Tänkte på en sak. Vad kan ni ha hemma och inte ha hemma för att ni äter eller dricker upp det på en gång? Jag kan i princip inte ha sötsaker hemma. Men alkohol kan jag ha utan att jag rör den. Jag köpte två whiskey flaskor, bourbon och irish samt rödvin på box och en flaska vitt samt vodka och gin till inflyttningskalaset nästa lördag. Jag tycker spritflaskor är snygga så jag inreder lite med dem. Min farfar var alkoholist och även några andra i släkten har varit det men jag har aldrig haft någon svaghet för just starka drycker. visst har man ju druckit mer än vanligt i perioder. Men jag super mig sällan full. Uppskattar ett halvt glas rött sent på kvällen nån gång ibland. Öl är också gott men det dricker jag mest ute på krogen.

1 kommentar:

  1. Det är det värsta tycker jag, när man vet att man borde äta men tycker att allt ser ut eller verkar äckligt. Currykyckling var länge sedan jag åt, det var en bra idé. Det måste jag laga någon dag. Kram på dig!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.