söndag 3 november 2013

Mums

Gästerna i går var ju mest pensionärer eftersom det var en sjuttio års fest. Middagen var trevlig men om det är något jag har svårt för så är det improviserade tal. En kvinna som pappa känner tror jag var rejält på lyset för hennes tal var helt utspejsat.

Maten var av hög klass. Pappa hade betalat min systers kompis pappa som är krögare att göra varmrätten som bestod av en sorts potatisbakelse och kalvkött med rödvinssås. Köttet var så himla mört och fint. Mycket gott! Förrätten var en Toast Skagen och den hade mina systrar ordnat. Till efterrätt cheesecake toppat med passionsfrukt på hallonspegel färska hallon och en tunn chokladbit. Min inneboende E fick äta av leftovers som var ganska mycket. Han är så himla smal jag tjatar på honom att äta mer kött och fisk men han envisas med att äta linsgrytor för at det är så billigt att göra.

Jag håller på att packa ihop mina saker fortfarande. Det finns liksom inget stopp. Idag packade jag ner husgeråd i tre lådor. Jag har fortfarande saker kvar i garderoberna. Jag måste bli helt klar innan den tionde för då flyttar in inneboendes kompis in i mitt gamla rum.

Så mycket jag vill ha till lägenheten. Men jag är inte gjord av pengar och slantar växer inte på träd. Så man får vara lite ekonomisk och strategisk.

Efter midnatt så satt jag, pappa, min farbror och inneboenden och drack groggar och lyssnade på den spellista jag och mina systrar gjort åt min pappa. Han verkade ändå vara nöjd med tillställningen även om han hade önskat att folk hade stannat lite längre.

Imorgon kommer Ikea och lämnar bäddsoffan. Gud vad skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.