torsdag 14 november 2013

My way



Den här låten är så bra. Jag köpte soundtracket till Sid & Nancy på Tradera. Alla skulle väl vilja ha en rockstar till pojkvän! Kanske inte nån som mördar en men filmen är ändå så romantisk trots att de knarkade som fan och levde ett allmänt miserabelt liv. Jag läste Inte som andra döttrar av Nancy Spungens mamma Deborah Spungen när jag var tonåring. Filmen har jag på DVD. Resten av låtarna på skivan är också bra. Jag streamade mest musik ett tag nu när man lyssnar på vinyl lyssnar man verkligen igenom hela skivan. Man förstår hur den är uppbyggd och det blir en annan grej än när man plockar sånt man gillar, russinen ur kakan. Nu kan man upptäcka guldkorn och låtar som är helt fantastiska som man inte skulle lagt märke till på en musiktjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.