måndag 18 november 2013

Fixa & Dona

Var nere i tvättstugan och tvättade. Missade dock en timme av tvättiden så jag hann inte få kläderna torra så nu hänger de i badrummet och torkar. Jag lagade pasta med en sås av aubergine och creme fraiche. Det blev gott! Jag tänkte städa: Förut köpte jag STÄDMANUAL av Ninni Hultqvist. Det är en bok som är väldigt användbar i hushållet. Det står hur man ska gå till väga om man vill få det riktigt rent. Så jag tänkte utgå ifrån den och storstäda. Det var flyttstädat när jag kom. Men det blir så skitigt snabbt när man flyttar saker fram och tillbaka och bökar runt. Det går bra att sova på bäddsoffan Friheten från Ikea. Det blir glipor eller springor men man känner inte dom. Men jag ska nog ändå skaffa mig en tunn bäddmadrass så man kan rulla ihop täcke, kuddar som en wrap. Det känns mer som en riktig säng med bäddmadrass. I köket behöver jag gardiner så att inte grannarna har full insyn i vad man håller på med.

Första december kanske jag går från sjukskriven till arbetslös. Jag ska höra med den här Alfakassan jag är med i om jag kan få någon ersättning. Jag är ju inte sjukskriven från något jobb över huvud taget. De kanske inte ger en pengar då. Men jag har betalat in 300 kr i månaden i fyra år. Nåt borde man ju få. Jag har som ambition att få ett jobb inom ett år. I mars tänkte jag börja studera med studiemedel från CSN. Det känns bättre att vara arbetslös än sjukskriven man slipper tjafsa med Försäkringskassan och som arbetslös får man söka jobb. Jag har verkligen varit på samhällets botten. Man känner sig dåligt behandlad av myndigheter etc. Jag vet att jag kommer att kunna repa mig och visa alla vad jag går för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.