tisdag 19 november 2013

Bostadssituationen

När jag kom hem så låg det en ihop knölad påse på hallmattan. I den låg en hundring och ett kvitto. På baksidan stod det ett namn och ett nummer och Bostad sökes: Jag smsade det numret och det visade sig att personen sökte bostad och ville hyra hos mig. Jag tänkte att det här är ju helt sjukt! Jag har bott i läggan i knappt tre veckor och redan så haglar anbuden. Jag sade vänligt men bestämt nej och satte in hundra spänn på den här personens konto. Sen kände jag att jag ville hjälpa så jag ska försöka se vad jag kan göra. Har ju över tusen ködagar på SSSB. Man kanske kan överlåta de.

Jag kanske kan bo med någon men inte just nu. Inte på 26 kvadrat. Men den här händelsen säger ju ganska mycket om Stockholms bostadssituation. Människan vill inte berätta vem det var sa att hen hade hittat mig via bostadsförmedlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.