tisdag 22 november 2011

Smärta

Pappa säger att jag är bra på att skriva och sälja saker. Så jag borde ägna mig åt en kombination av dessa två saker. Pappa ja, hans favoritgodis är mintkyssar eller "negerögon" som han säger själv hahaha. Mitt favoritgodis är mörk choklad gärna med havssalt. Pappa är den  mest intelligenta jag känner man han är inte så händig direkt. Han lyssnar på Opera och Klassiskt. Han kan vara lite enkelspårig. Ett tag köpte han alltid Stinas Kyckling och lagade det 3 ggr i veckan nu är han inne på att göra samma asiatiska räkgryta om och om igen. Jag kommer att sakna honom när jag flyttar till min lya men man kan ju inte bo med sin pappa i evighet.

Om min mamma hade levt hade jag säkert varit en helt annan människa. Mamma skulle nog tycka att fan vad fet du har blivit om hon tittade ner från sin himmel men på ett sätt som gör att man inte kan bli arg. Mamma var ju skitsnygg i sina unga dagar en riktig bond brud. Rättsläkaren hade sagt att självmordet var planerat men hon hade inte skrivit något brev. Jag såg min mamma för sista gången i Nynäshamn i juni 1993 när hon vinkade av mig för att jag skulle åka på ridläger. På något sätt det är svårt att förklara men jag kände det som att jag inte skulle se henne mer i detta livet. Min pappa kan vara lite konflikträdd men mamma sa alltid sin mening och hade en jäkla förmåga att veta en massa saker om människor och deras natur. Jag tror jag har ärvt den där blicken att skärskåda andra. Min smärta kan ibland göra sig påmind när jag ser en mamma och dotter på stan och de kollar i skyltfönster och går in i fikar nånstans. Det är jobbigt för sådär kommer ju jag aldrig att kunna göra jo kanske med min dotter om jag får någon. Min son kan ju få följa med på stan han med men han kanske vill hänga med sin pappa.

1 kommentar:

  1. Nu när mamma är och har varit så sjuk så har jag verkligen fått tänka mig in i hur det kommer att vara att inte ha någon mamma mer. Jag och mamma har inte alltid haft bra kontakt eftersom hon söp när jag var yngre, men nu har vi jättebra kontakt och pratar i telefon varje dag. Jag kommer att bli galen av saknad när hon dör. Alltså skitknäpp. Jag förstår att du saknar henne när du ser mammor med barn, men du kommer säkert att få uppleva det med en egen son eller dotter så småningom. :-) Kram!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.