fredag 25 november 2011

Shake it!

Jag har nu en hyra på 4300 kr. Jag fick ut 13000 kr denna månaden. Det innebär väl att jag har rätt så bra ekonomi för att vara student. Studiemedlet ligger på 8600 kr och så jobbade jag ihop resten i mitt anletes svett. Jag jobbade verkligen inte ihjäl mig eller så det gick ut över plugget. Jag har ju fixat hälften av poängen redan jag fick till och med VG. Jag måste dock göra mig av med lite småskulder och jag har även varit korkad nog att handla kläder på kredit. Men det ska jag betala av när det försenade arvet från mor kommer. Då ska jag även göra något trevligt. Kanske gå på konsert i en annan stad. Jag skulle vilja se Sia.

C-uppsatsen blir skriven, jag lovar men det är mycket spekulationer från min sida om sånt jag egentligen inte har en aning om. Jag måste nog bygga texten mer vetenskapligt. Jag tror att det ska gå att låna uppsatsen på filmbiblioteket i filmhuset sen. Så den som är intresserad kan ju göra det.

Igår när jag skickat iväg mitt alster till handledaren så bara va fan ska jag göra nu. Ska jag gå ut? Jag tänkte först gå till Carmen men sen så bara fan jag känner ju ingen där de jag hängde med där fanns där för tio år sen. Så jag köpte en påse chips och en chokladkaka och firade med att kolla på Lyxfällan senaste avsnitt. Det var ju dumt jag fick jättedåligt samvete när jag hade tryckt i mig allt det där. I det här avsnittet var det en kvinna som var shopping-beroende. Hon hade köpt kläder alltså vanliga kläder inte märkes för 120 000 kr! Det var helt galet. Hon hade 400 000 kr i skulder. Så illa är det ju inte för mig men jag vet att jag ar tendenser till att köpa för mycket eftersom det ligger i min sjukdomsbild.

Jo jag och vännen som blev osams har hittat tillbaka till varandra igen. Bra va! Nu lirar vi wordfeud och hon leder men hon har mycket större ordförråd än jag. Jag har saknat henne som Dana Dragomir skulle ha saknat sin panflöjt om den kom bort. Man ska vara rädd om varandra.

4 kommentarer:

  1. Men vad härligt att ni blev vänner igen! Super, verkligen. Som du säger, man ska vara rädd om dem. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad har du för ruttna vänner, varför har du ingen som talar klarspråk med dig, du är beyond ett fläskberg lägger ner tusentals kronor på soppor pulverdieter viktväktarna träningskort etc, gråter och skriker ut ditt förakt mot dig själv pga av din kollosala storlek, och så äter du chokladkakor och chips?! Vad fan är det för fel på dig?

    SvaraRadera
  3. Hej anonym. Jag visste att en sådan här kommentar skulle komma. Ja vad är det för fel på mig och många med mig som blir feta? Det kan inte jag svara på fullt ut, kan det handla om att man mår dåligt och dövar ångesten med onyttigt skräp. Är du så smal och har så lätt för att hålla din diet att du måste klanka ner på andra som är det du föraktar? Mina vänner är det inte fel på alls. De försöker hjälpa mig men den enda som kan hjälpa mig är jag själv. Men tack för att du upplyser mig om att jag är beyond ett fläskberg som om jag inte redan visste det.

    SvaraRadera
  4. se upp bara så du inte jobbar för mycket o får indraget csn!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.