torsdag 10 november 2011

Deal or no deal

Denna dag har jag varit hos tandläkaren på morgonen och där konstaterade tandhygienisten att det ser mycket bättre ut i munnen. Det var ju bra! Sen sålde jag lite fotolampor som jag har hemma och fick 3000 spänn för det. En bra affär. Jag ska lägga undan pengarna till när jag flyttar till skrapan för då kan det lätt bli lite kärvt med ekonomin. Jag tycker det är roligt att hålla på och sälja grejer, jag kanske ska ägna mig åt det i framtiden lite mer.

På Katarinahuset så var det möte med läkaren Anders. Han tog mig på allvar och ska skicka remiss till affektiva enheten för second opinion. Mitt förtroende för Katarinahuset raserades när jag blev nekad terapi av det där stolpskottet Solveig som kallar sig för psykolog. Hur kan man neka någon terapi som haft så lång kontakt med psykvården. Det förstår jag bara inte.

Filmen "Damsels in distress" som jag recenserade idag var riktigt rolig. Den kan jag rekommendera och särskilt om man gillar skådespelerskan Greta Gerwig som gör en fenomenal rolltolkning.

Boken som jag skriver på börjar gå in i en djupare fas och Alma blottar en del smärta. Om ni vill läsa mer så kan jag bjuda på det.

2 kommentarer:

  1. Bra. Vi får hoppas attS:t Göran tar emot dig snart.
    T

    SvaraRadera
  2. Vissa psykologer alltså, man undrar ju hur de hamnar där de absolut inte får vara så som du beskrev... förnedrande minst sagt, hoppas verkligen du får komma dit du vill och får den hjälp du önskar, kram

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.