måndag 14 november 2011

In reverse

Jag vet hur man fickparkerar men det blir ändå fel. Först  så kör man först ju jäms den andra bilens sida så att bilens bakdel är parallell med den andra bilens bakdel och sen vrider man ratten åt höger och backar tills man ser strålkastarna på den bakomvarande bilen i sidospegeln och sen så rattar man raka hjul och så backar man så att bilens högra spegel är vid baksidan på den bilen där framme och sen rattar man åt vänster och backar in och sen får man parera lite så man kommer rätt. Men trots att jag vet detta så blir det ändå fel. Men lärarna förklarade vad jag gjorde fel så nu tror jag jag vet. Jag kom in lite snett från början! Det är inte lätt det här. Känns som jag aldrig kommer att få körkort. Jag önskar jag kände någon som jag kunde köra med så det inte blir så dyrt med trafikskolelektioner. Känns som jag jag har lagt ner typ 50 papp på körkortet. Minst! 50 papp man kunde haft roligare för. Resa till Västindien eller köpa en begagnad bil. Hehe.

Ja, nog om det. Det första stycket måste varit tråkigt att läsa. Jag såg en skum film idag och sociala medier i vildmarken typ. The Woods hette filmen och handlade om ett gäng ungdomar som byggde upp en liten värld i skogen där de twittrade och tumblrade och bloggade och gud vet allt . Filmen var gjord efter ett koncept så det var inte realistiskt om man säger så. Sen så plötsligt så slutade alla grejer att fungera och de fick göra redskap av all teknik för att överleva. Jag ska skriva en recension om den ikväll och lägga ut på nätet.

Förresten så borde jag att ta blogguppehåll ett tag. Det är ju som jag lever mesta delen av mitt liv på nätet. Men det blir ingen lång paus. Kanske en vecka.

2 kommentarer:

  1. Hej, Körkortet kommer ... Är framme i Fuertoventura. Kram T

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte backa med släp. Jag vet också hur det funkar i teorin, men ändå har jag lyckats backa på släp många gånger och kört av drivaxeln på en gödselspridare. :S
    Ta ingen lång bloggpaus bara, lova!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.