onsdag 23 november 2011

Ensam

Ska sätta mig och råplugga på biblioteket idag. Verkligen plugga häcken av mig. Jag vill ju att min C-uppsats ska bli bra och att jag kan vara stolt över mig själv och det jag har åstadkommit.

Jag blir aldrig intresserad av någon och ingen blir riktigt intresserad av mig heller. Tycker att det är så svårt att få till det så att det stämmer! För mig är det viktigt att personen har något innanför pannbenet och vet vad respekt betyder. Utseende är ju egentligen inte så viktigt. Det är ju klart att det är av betydelse att man känner en attraktion men det gör man ju oftast inte enbart av yttre attribut utan av hur personen är.

Jag läste i en meditationsbok att ensam behöver man aldrig vara för att man har allt det där man behöver inom sig. Det tyckte jag var fint.

1 kommentar:

  1. Jag är lite hobbycyniker så jag tycker att det är lite naivt att tro att allt finns inom en så att man aldrig behöver känna sig ensam - ibland är det faktiskt så att det enda man vill är att ha en annan människa vid sin sida.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.