söndag 20 november 2011

Bipolar Bear

Litium ligger bra i blodet. Jag har typ 1 bipolär sjukdom eftersom jag blir så extremt uppe i varv varje gång jag blir sjuk det är inga vanliga hypomanier inte. Jag önskar att jag slapp den här sjukdomsproblematiken men nu är det bara att gilla läget. Läkaren skrev ett jättefint intyg till Transportstyrelsen om att jag trots min sjukdom kan köra bil. Jag är alltså inte helt ute ur leken. Jag kan göra sånt som vanliga friska människor gör. Men det förutsatt att jag äter min medicin. De kollar blodet en gång i månaden så det går inte att fuska. Idealet är att man ligger på mellan 0,5-0.9 i litiumvärde. Tror att det är nåt sånt. Jag äter maxdosen eftersom jag är så stor rent kroppsligen.

När jag har varit manisk så har jag legat med killar på löpaande band och gjort av med massor med pengar. Jag är en klassiker. Det låter kanske nästan som om jag är lite stolt som en gammal heroinist som berättar om sin jungrfrusil och visst ger det en känsla av tillhörighet och identitet. Men jag skulle helst vara utan de här åren med psykvården och dignoser.

1 kommentar:

  1. Bra att värdet ligger bra. Men visst är du typ I, det är solklart. Då kan du får hjälp på Affektivt Centrum, de tar bara emot typ I-patienter. Jag är ju typ II och får därför inte gå där, iofs är jag ju helnöjd med den vård jag redan får så jag skulle inte vilja byta ändå.
    Klart du ska twittra åt kändisar, du kan spica upp deras liv lite. ;-) Kram!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.