onsdag 23 november 2011

Röret

Det läckande röret är ett uttryck som används inom politiken. Man utgår ifrån att alla kvinnor potentiellt sätt skulle kunna få en postion i poltiken. Men Vad är det då som händer när de bara är gubbsen kvar som styr? Jo då kommer de läckande röret problematiken in i bilden och man menar på att kvinnor vill ha en postion men avstår för att de tror att de inte ska bli utvalda alltså läcker röret ut kvinnorna innan de nåt fram till andra mynningen.

Obs, det här jag skrev skulle vara med i min c-uppsats. Alltså jag ska ska ju skriva det bättre men i princip ja det blir ju lite poltiskt trots att det är flum förlåt filmvetenskap jag läser. Tycker att det är jävligt intressant detta om de kvinnliga nätverken och dagens filmpolitik!!! Jag måste dock sätta mig in mer i frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.