lördag 12 november 2011

Horror Night

Har inte sovit ordentligt för jag kom hem vid halv sex i morse. Jag var på filmfestivalen och Horror Night och såg tre filmer Hell, Kill list och The Innkeepers. Den första Hell var en tysk film som utspelar sig i framtiden om fyra år-2016. Växthuseffekten har gjort att planeten är i princip obeboelig och all mat och all vatten håller på att ta slut. En kvinna, hennes pojkvän och syster beger sig med bil för att hitta föda. De är djungelns lag som råder och det kämpar för sin överlevnad mot mörka krafter. Den var välgjord och bitvis rätt så spännande och intressant. Den andra filmen däremot Kill list var ett riktigt bottennapp. Den handlar om några torpeder som får i uppdrag att mörda folk som alltid säger tack. Det är hedonistiska inslag i filmen och allt tycks styras av en komplott. Den var så dålig bara på alla plan. Manuset var kasst och den var tråkig. Kändes som en dussinproduktion. Den sista filmen Innkeepers var lite bättre. Det var en klassisk skräckfilm med spöken. Jag gillade den och blev faktiskt rädd. Den utspelar sig på ett hotell i en liten stad och hotellet ska stänga för gott och kvar är två utav personalen en kille och en tjej. På hotellet har en kvinna hängt sig på 1800-talet och killen och tjejen försöker få kontakt med spöket.

Det bästa med horornight är att man får se filmer mitt i natten och att det är så trevlig stämning där på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.