tisdag 9 juni 2015

Skrivsätt

Skriver mer nu. Hade en liten svacka då jag inte ens orkade skriva ett par rader i bloggen. Folk säger ofta att jag skriver så rakt och enkelt utan krusiduller. Igår fick jag höra att jag har en speciell ton och då blev jag jätteglad. Jag vet inte, jag gillar när det är direkt utan omskrivningar men nån som skriver så kan ju skriva bra den mer. Jag tror jag efter år av bloggskrivande har utvecklat en egen stil. Sen skriver jag inte heller grammatiskt korrekt alltid och bryter mot skrivregler men så får det väl vara så länge. Jag har boken Svenska Skrivregler hemma. Ska läsa igenom den. En text oavsett om den sitter på ett mjölkpaket eller på nätet är skönare att läsa utan en massa fel.

Motgångar stöter alla på i livet. Jag tänker på det här med kronofogden. Tänk att man har lyckats undvika hen så länge men när man börjar närma sig medelåldern åker man dit. Jaja, jag kommer inte bli hemlös och jag har mat för dagen. Får tänka positivt. Ingen har ju dött i varje fall. Jo jag tänker på min moster som ligger för döden. Läkarna säger att hon inte har långt kvar. Kanske bara ett par månader. Jag som tycker om henne så mycket och hon har hjälpt mig många gånger på alla sätt och vis. Jävla cancer!

Idag kommer den nya boendestödjaren. P sa att den nya J är allvarligare än H. Hoppas vi kommer överens.

3 kommentarer:

  1. Tråkigt med din moster. Ja, jävla cancer.
    Det jag gillar mest med din blogg är att du lyckas behålla stoltheten och kan se positivt på saker fastän du verkar ha haft ett jättesvårt liv. Hoppas du slipper fler svackor och hoppas verkligen att dendär sprutan kan hjälpa dig gradvis. Jag tycker själv det är svårt med vikten. Mitt problem är inte att jag äter dåligt utan att jag HATAR att träna. Jag tycker det är svinjobbigt, tar mycket tid etc. Vad är ditt största problem; kosten eller träningen eller åde och?
    Intressant det du skrev om Ann Heberleins dokumentär förresten. Ha det gott!/Stina

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för att du läser! Du verkar vara smart och har mycket att komma med. Tack igen för att jag har så intelligenta läsare. Tack Stina!
    Jag har problem både med maten och med träningen. Jag ids inte ens ta en rask promenad. Äter för mycket och fel. Finns det inte nån träningsform du gillar alls?
    Jag har ett svårt liv men jag kämpar på.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.