tisdag 23 juni 2015

Lyckad

Mitt hår är riktigt tjock men nu har jag fått som en dreadlock i bakhuvudet. Vad ska jag göra med den? Det är en riktig tova som inte går att kamma ut. Ska jag klippa av den? Går den att lösa upp med massa inpackning?

Jag tänkte på en sak. Jag tycker inte om när någon annan eller en själv för den delen kallar någon för misslyckad. Ingen är misslyckad. Inte ens en hemlös som har förlorat allt är misslyckad. Antingen har personen sökt hjälp och inte fått den eller så har den inte sökt och skaffat sitt dagliga bröd på andra sätt.  Det kan visa sig efter den hemlösas död att man hittade fem miljoner kronor i dödsboet. Däremot kan man leva ett liv av olika svårighetsdrag. Vissa har det lätt och andra har det svårt. Som tur är finns det mycket empati i denna värld för alla dom som har det svårt. Men till och med den som lever det lätt, är rik och frisk kommer inte ifrån att drabbas av någon form av tragedi någon gång under sitt liv. Steve Jobs som hade hur mycket pengar som helst efter ett framgångsrikt yrkesliv drabbades av cancer och det kunde han inte köpa sig fri ifrån.Nej ingen är misslyckad. Man kan ha misslyckats med många olika saker men för det är man inte misslyckad.

Idag misslyckades jag med ett par saker men jag skrev det här blogginlägget i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.