tisdag 2 juni 2015

Injektion

Har börjat med ett läkemedel som heter Byetta. Det är en injektionspenna och jag tar nu fem mg. Man sätter fast en tunn kanyl inför varje injektion. Man måste ta den tidigast en timme innan maten. Den ska förhindra att diabetes uppkommer och som biverkan går man ner i vikt och tappar aptiten. Igår kaskadkräktes jag efter maten. Jag vet inte om det var den halva hamburgaren jag åt eller om det var medicinen. Jag blir inte lika ofta hungrig har jag märkt och mer sugen på nyttiga saker. Vi får se! Jag skriver och håller er uppdaterade om hur det går med sprutan.

Idag var boendestödjaren hos mig och vi städade. Eller mest hon om jag ska vara ärlig. Hon berättade om en kompis till henne som varit ute på dejt på restaurang och de hade beställt mat och allt och då säger killen att han ska gå ut och röka och sen kommer han aldrig tillbaka. Så hon blev lämnad i sticket och fick betala till och med. Så det kanske var värre än det jag var med om. Men jag bryr mig inte så mycket längre. Jag mådde bara lite dåligt över det straxt efter.

Träffade en kompis och vi promenerade lite och gick ner till Thaibåten i Norra Hammarbyhamnen. Jag beställde Tofu och grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.