lördag 6 juni 2015

Ekonomin just nu

Jag försöker sluta röka. De som har följt bloggen vet att jag är storrökare och har försökt sluta ett antal gånger. Nu handlar det mest om att jag inte har råd att lägga 2000 kr i månaden på cigg. Vet ju att det är farligt förr hälsan också, Min ekonomi ligger riktigt risigt till. Jag fick ett inkassokrav på 45000 kronor och det kan jag ju inte betala så det kommer att hamna hos kronofogden. Vilket kommer resultera i betalningsanmärkning. Jag ska söka om skuldsanering tillsammans med min skuld och budgetrådgivare på Stadsdelsnämnden. Det här kravet kommer utav ett kreditkort som jag var så dum och tecknande förra året. Jag vet att jag har varit en idiot så ni behöver inte säga det. Jag får bita i det sura äpplet och förhoppningsvis har jag lärt mig nånting på det här.Nästa vecka kommer säkert ytterligare ett inkassokrav på ett lån jag tog för två år sedan. Det är på 65 000 kr. Fråga mig inte varför jag tog det lånet. Det var dumt. Jag har ingen möjlighet att betala tillbaka med min låga inkomst.

Annars så mår jag ganska bra och jag har inga självmordstankar. Jag känner mig oantastlig av de där slibbiga självmordstankarna som dyker upp ibland och är svåra att mota på porten. Jag vet att jag inte kommer ta livet av mig för jag är inte typen. Hur förjävligt livet kommer jag kämpa på. Hålla fanan högt och vara stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.