lördag 27 juni 2015

Loppisen

Då var man i alla fall 500 kronor rikare efter loppisen. Jag hade hoppats på mer men det verkar mest som om folk mest är roade av att gå runt och kolla. Jag kände mig rätt så bekväm i rollen som säljare. Jag satt ett ganska så högt utgångs pris så fick de pruta. Det är ju lite det som är grejen med loppis!

Hon som sålde bredvid mig sålde mest märkesporslin och sa att det gick lite trögt med försäljningen. Det var många som sålde lite finare grejer. En hade klätt ut sig till my little pony. Han hade ett cos play bord. Det var trevligt att småprata lite och umgås med främlingar. Jag kommer säkert att göra om det. Nån gång i framtiden.

Det var svinjobbigt att släpa alla grejer på tunnelbanan. Jag skrek och svor och folk kollade konstigt. Men jag klarade det i alla fall. Saker jag sålde var, en plåtlåda med änglar på ovansidan. en glaskupa, ett krucifix, lp skivor, dvd skivor, en bur, en låda med sphinx på, ett cigarett etui osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.