torsdag 11 juni 2015

Ha det bra

Tänkte att jag skulle hyra en plats på loppisen på Blasieholmen. Jag tänkte mest sälja dvd och vinylskivor. Kanske även lite böcker. Kan vara trevligt och stå där och prata lite med folk.

Jag ska börja med aktivitetsscheman. Skriva ned vad jag ska göra varje dag. Så man får lite struktur. Sätta sig ned och skriva i en timme varje dag klockan tre till exempel. Så då gör det ju inget om man skriver samma mening om och om igen. Huvudsaken är att man skriver. Att man gör något konstruktiv av sin tid.

Solen har tittat fram rätt mycket idag. Jag satt på Coffeehouse by George ett tag. Studentflak åkte förbi. Tiggare kom med sina koppar. Mammor med sin barn gled förbi. Jag kom på mig själv med att tänka att jag har det ganska så bra. Jag bor i Sverige. Jag är vit och medelklass. visst jag har sjukersättning och är fattig just nu men sånt kan ju ändra sig. Jag skulle vilja jobba på FBI. Fast det får jag nog göra i ett annat liv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.