söndag 28 juni 2015

Kroppen

Ska gå ut och gå en runda tänkte jag. Jag har märkt att jag mår bättre av att vara ute och röra mig bland folk. Sen har jag märkt att jag blir lyckligare av att äta sushi. Jag mår alla fall bättre de dagar jag gjort det. Det är ju mycket socker i riset men protein och nyttigheter i fisken. Sen blir man inte så proppmätt heller om man äter en elva bitars sushi.

Jag var hemma igår och kollade på My 600 lbs life om folk som blivit riktigt feta och knappt kan gå. Jag är rädd för att jag ska bli så. Jag är ju med tanke på min vikt ändå ganska så rörlig. Men fortsätter jag gå upp så kanske det slutar med att jag bara ligger i en säng och käkar hela dagarna. Nej huwa så får det inte bli.

Häromdagen köpte jag en bikini. Den är rejäl och täcker fetmagen och lyfter bysten så man ser riktigt skaplig ut. Blondinbella skrev på sin sida att man skulle ta sin kropp och en bikini då får man den perfekta bikinikroppen. Det tycker jag var bra. Jag tycker Blondinbella är bra hon kan hantera kritik på ett bra sätt. Hon får ju rätt många minst sagt syrliga kommentarer.  Jag köpte hennes schampoo och duschcreme och schampoot var inte så drygt som jag trodde men håret höll sig däremot rent länge. Duschcremen luktade gott och man kände sig fräsch.

Jag vet fortfarande inte om jag ska göra en gastric bypass. Problemet är att jag känner mig själv och är osäker på om jag kommer kunna att hålla det här strikta mattiderna. Tror man ska äta 6-7 ggr om dagen och då får man inte dricka något vatten medan man äter. Sen måste man  ta närings och kost tillskott i pillerform. Jag skulle nog inte komma ihåg och ta medicinen. Då kan man få svåra bristsjukdomar. Sen är jag orolig för alla komplikationer också. Jag vet att det har förändrat mångas liv till det bättre och att de flesta inte har några problem. Men jag vet inte. Jag måste fundera lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.