fredag 18 januari 2013

Tada

Istället för att köpa 3 chipspåsar köpte jag detta! Progress!

7 kommentarer:

  1. BRA!!!!!!!! Och dendär boken är spännande!

    SvaraRadera
  2. Ja det var nåt jag föll för! Magi?

    SvaraRadera
  3. Hejja! Bra att du skippade chipsen.....men! Här kommer det där hemska "men". Varför spenderar du pengar när du knappt har några? Vilka hål fyller du med shoppingen? Istället för att sabba det ena sabbar du det andra.
    Det var jag som skrev förut om att din kropp inte fixar de där 150kilona.
    Det jag åsyftade var att istället för att vänta på hjälp från sjukvård, vilket du gjort nu ett bra tag, måste du börja förändringen själv.
    Varför är du inte värd bättre Bea?
    Varför är du inte värd att bli sund? (strunta i smalhetsen, det är den sunda delen jag tjatar om)

    Vad är det som plågar dig så mycket att du måste fortsätta plåga dig själv?

    Kram till dig från mig!

    SvaraRadera
  4. Men hurredu nu tycker jag att du är lite tråkig. Ja det kanske inte är bra men man tar sig råd. Jag kan det här med ekonomi. Jga är inte dum i hivet jag kan addera och subtrahera. Man måste väl fan få unna sig!Eller!

    SvaraRadera
  5. (1:a anonym) Håller med Bea, lite får man väl unna sig. Speciellt i början då man försöker byta ut ett dåligt beteende mot något bättre. Steg för steg bryter man gamla vanor och det är ju fan skitbra att B köper en härlig bok ist för chips. Det var ju inte heller skitdyrt det som Bea köpte. Sen blir det såklart svårt att lägga sig i en okänd persons problematik utan att moralisera. Det blir lätt : "Men sluta ät! Sluta köp!" - egentligen har inte vi som läser denna blogg kunskap nog att lägga oss i. Tror dock att alla menar väl. Vi som läser känner din smärta och skulle bli otroligt glada om du mådde bättre Bea! Jag ska inte säga nåt, har själv skrivit dethär om självdisciplin i ngt annat inlägg. Men i ditt fall, Bea, är det svårt att veta vad som är sjukdom och vad som är dålig självdisciplin. Det handlar ju om mer än att "bara skäpa sig" i ditt fall antar jag. Jag hoppas du låter dig själv flyta med i den spännande boken och får lite paus från livet ett tag. Så kan du ta i med nya tag sen. Och att du fortsätter rata chipspåsarna, korvarna osv. Din kropp längta efter vitaminer, ge den det!

    SvaraRadera
  6. Jag hade en gång jävligt bra självdiscipiln. När jag var 18-19 jag tränade som, en dåre och åt inget onyttigt men jag mådde skit och var inte lycklig. Nu är jag smällfet mår fortfrande dåligt men i det stora så har allt ordnat sig. Jag vet att jag har problem som måste lösas men man måste ju få leva också. Sluta kämpa börja leva var det nån som sa. Medn hallå det finns inga svar. Alla har problem även om vissa har det lätt och andra svårt.

    SvaraRadera
  7. Det är ett fall framåt Bea, skit i anonyma människor som inte ens vågar sätta ut ett hittepånamn i kommentaren. Kram!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.