måndag 21 januari 2013

Arbetslös

Jag ångrar inget. Jag får alltid sparken, blir alltid utkastad, blir ratad, men utav det har jag lärt mig en massa om andra människor och jag försöker ändra mitt beteende. Alltså det går inte att ändra på nån annan. De är som det är. Fokusera på personens postiva sidor. Försök hantera kritiken på ett positivt sätt.

Nu har det gått så långt att jag bara skrattar för mig själv. Jag tror inte att jag behöver medicinen egentligen. Jag tror jag är för stark för det.

8 kommentarer:

  1. sluta dumma dig! ta medicinen så du inte går in i en ny psykos eller mani!!! skärp dig bea!!!

    SvaraRadera
  2. Jo visst men man blir kju delvis sjuk av medicinerna.

    SvaraRadera
  3. Please sluta INTE ta medicinerna! Det är direkt skadligt att sluta med dem i och med att bipolär sjukdom är kroniskt. Det är som diabetiker - de måste helt enkelt ta sitt insulin livet ut. Jag har en moster med din sjukdom som alltid slarvat med sin medicin. Det blir alltid samma sak : hon går in i mani, psykos etc för att tillslut gå tillbaka till medicinen. Men skadan är redan skedd eftersom hon blir sämre med varje skov och dessutom fuckar upp sitt liv totalt under varje manisk period. Hon är mycket äldre än vad du är så det har gått mycket längre men det gäller att se upp I TID. Vad menar du med att man blir sjuk av medicinerna? Vad gäller övervikt (om det är det du menar) kan ca 20% gå upp 10 kg. Övervikt därutöver är självförvållad. Anpassas kost och träning så kan man hålla vikten lika bra som nån annan. Ja, skärp dig. För din egen skull.

    SvaraRadera
  4. Nej det är klart att jag inte slutar tvärt men jag tror faktiskt att jag är övermedicinerad. Och vadå jag gick upp 75 kg de proppade mig full med zyprexa som är känd att ge dramatisk viktökning. Visst de siffror du drar upp kan stämma men ändå det är ju inget kul att bli fet ingen vill vara det. Hoppas din moster finner frid med sitt liv och kan acceptera siin sjukdom.

    SvaraRadera
  5. Jag menade lithium som är nödvändigt vid bipolär sjukdom och som jag hoppas du inte mixtrar med själv. Om du tror att du är övermedicinerad borde du konsultera läkare. Det finns ju alternativ till zyprexa som inte ger samma viktippgångs-risk. Min moster är nog bortom allt hopp tyvärr vilket beror på just det jag beskrev : hom litar inte på läkare, avbryter och påbörjar medicin själv etc. Det är därför jag varnar dig. Ta hand om dig

    SvaraRadera
  6. Ja jag äter maxdos på en tjej på nästan 150 pannor så krävs det mycket lithiu för att det ska ge nån effekt. Jag ber för din moster jag vet inte om hon tror på Gud.

    SvaraRadera
  7. Lithium är INTE nödvändigt vid bipo. Det är en gammal myt från 80-talet att ALLA som har bipo MÅSTE äta lithium. Speciellt vid snabbpendlande och typ II finns det goda alternativ. Anonym, dra inte alla över en kam.

    Bea; Sluta absolut inte med lithium eller andra stämningsstabiliserare. Det är alltför många som gör det och hamnar i psykos och skadar sig själva eller andra på kuppen. Jag skulle sälja mig på gatan för att få råd med min Lamictal för jag vet hur det skulle bli annars.

    SvaraRadera
  8. De har klassat mig som supersjuk. Nej det är klart att jag inte slutar. Men jag tror jag har lite för mycket abilify.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.