fredag 25 oktober 2013

Viva!

Min granne. Han bankar ofta i väggen så fort man rör sig. Han måste vara extremt överkänslig. Vadå får man inte spela hög musik innan klockan 22? Det trodde jag men när jag sjöng I'm just a girl så bankade han utav bara helvete. Jag vet inte om det lät illa, han gillar inte låten eller vad det än nu var. Jag blev så irriterad själv att jag bankade tillbaka. Då blev det tyst. Sen kommer han ofta och klagar på att det luktar rök in till honom. Ja sade sist att man får faktiskt röka inne om det inte är så att man bor i ett rökfritt hus. Då sa han att jag kunde visa hänsyn och tänka på hans fru som är rökallergiker. Just det där sista är så typiskt svenskt att ge dåligt samvete. Jaja, han slipper mig snart eftersom jag kommer att flytta.

Men nu skriver jag om något roligare. Festen!! Det kommer bli så kul. Jag köpte bl. a Maker's Mark och gjorde lite Whiskey Sour till pappa. Pappa tyckte den var supergod. En fyra, 2 cl citronjuice, 1,5 dl sockerlag, krossad is. Plus lite äggvita så att det blir skum. Dansk Whiskey Sour är med äggula. Kanske ska testa men det låter inte så gott. På Systembolaget så var han som jobbade där skittrevlig och kom med jättebra råd. Jag tycker ofta det inte har tid med en annars när man frågar. Jag ska ha på mig en svartklänning med plastdetaljer på axlarna. Jag köpte också en pumpa som jag inte ska ha på festen men äta. Ikväll. Göra Pumpasoppa.

Jag är nästan klar med städningen. Det blev mycket skräp. Ja flera sopsäckar. Jag hittade saker från min barn- och ungdom. Jag hade som liten tagit ridborgarmärket varit med i en reklambroschyr. Jo jag kom ihåg att jag ville bli fotomodell eller skådespelare när jag var liten. Men så sa min mor att jag var för tjock så då kände ja det är sant. Jag får nog göra något annat. Jag höll på med amatörteater och var duktig, jag kunde både vara hysteriskt rolig och gravallvarlig. Fast jag slutade med sånt i sexan. Men sen när jag blev äldre och kanske var 16-17 så försökte jag mig på det igen men jag var så otroligt självkritisk och tyckte att jag var så dålig. Det var en tjej där i teatergruppen som alla tyckte var så bra. Fast hon hade ju också sina begränsningar. Jag vet inte hur det gick för henne. Jag kom inte ihåg var hon hette. Jag spelade hennes mamma i Moderskärlek av Strindberg. Hon var otroligt vass i repliken. Jag kände att det blev en kamp och vem som skulle vinna lite.

Ja men det är kul att spela teater. Jag får se om jag går med i nån grupp igen!! Ibland kan man tycka att man skulle ha sökt Scenskolan då när man var ung. Det gjorde jag aldrig för jag ville kanske inte det. Jag har aldrig varit en sån som kommer riktigt till skott med saker. Men jag tycker det är väldigt kul att gå och se pjäser.

Men jaja jag är inte död. Det är mycket jag kan göra!! Allt jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.