torsdag 10 oktober 2013

Samla

Jag äger ca 100 olika dvd's. Det är väl ganska många. Jag har som mål att komma upp i ca 500 sen lägger jag av och säljer hela schabraket eller nåt. Ikväll kommer det en tjej från en bytes och skänkes grupp på Facebook som ska hämta lite böcker från mig. Jag har framförallt många pocket böcker. Jag tycker inte man ska inreda med pocketböcker. Det är fult. Inbundna ska det vara. Så jag gör mig av med pockisarna.

Annars är jag lite dålig på att samla på saker faktiskt. Jag köper mycket nytt och slänger. Jag kommer aldrig bli en hoarder i varje fall. Haha.

Tänker lite på vad jag ska göra där i Farsta. Jag kommer väl sitta hemma mycket och uggla skulle jag tro men jag får se till att vara ute och gå i naturen. Hyresvärden har en eka man kan få låna och ro ut i Magelungen med. Det kanske man ska göra. Fast med flytväst förstås.

Jag hittade en massa pärmar med negativ från då jag höll på med fotografi. Jag kanske ska ta upp det igen. Vi får se. Jag tycker att det är kul att hålla på med men jag tycker det är lite jobbigt att visa för folk och liksom utsättas för andras kritik. Negativen vad ska man göra av dem? Skänka till nåt museum kanske. Inte för att de är värda nåt men ändå.

Jag måste slänga en massa grejer. För det är mycket såna här papper från skolan som man inte har nån nytta av . Plus massa skräp. Jag har mycket gammalt smink. Smink framförallt mascara är ju en färskvara för de blir såna bakteriehärdar i röret så man måste byta ut typ var tredje månad. Annat smink torkar ju ut fort. Som läppstift. Min favorit är Chanel. Dyrt men värt det.

1 kommentar:

  1. Om du gillar att plåta naturbilder så är ju Farsta/Farsta Strand guld, man kan gå utmed Magelungen hela vägen från Farsta Strand till Farstabadet som ligger nedanför Farsta centrum. Delar av vägen är det träbro och man ser ut över hela sjön. :-)

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.