söndag 27 oktober 2013

Till sista droppen

Städat idag efter festen som var fantastiskt rolig. Jag fick flera fina presenter. Ett litet kit med trasa- diskborste och scotch brite mm. S gav mig en handduk med wonderwoman emblem på och under det emblemet så stod det Bea. Av E fick jag en fin pepparkvarn som såg ut som en Babushka. K hade sminkat och klätt sig som en Roy Lichtensteintavla det tycker jag var väldigt innovativt och kreativt att göra.

Karaoken gjorde succé. Jag startade igång allt med att sjunga Thunderstruck! Sen hakade det andra på och sjöng allt från Destiny's Child till Morrissey. Det var så kul ja nästan lite för kul. Vid 03 så plingade grannen på endast invirad i en filt och sade att nu får ni fan sänka musiken.

Varenda droppe av spriten är slut. Jag hällde i typ 10 kg is i badkaret och lade i ölflaskor så det blev sådär som i en amerikansk collegefilm.

Tror det totalt var 10-15 personer som kom. Jag är supernöjd!! Tack alla som kom och förgyllde kvällen med sin närvaro.

Idag är jag trött och känner mig lite urlakad. Jag ä lite oroad för min ekonomi. Jag lade ner ganska mycket pengar på festen. Det var väl kanske inte så smart med tanke på att jag ska flytta. Men jag ville att det skulle bli bra och att alla skulle ha kul och inte sakna något. Men hyran är betald och så har pappa bailat ut mig på en masa klädkrediter tror det landade på 30 000 kr. Obs det är ett lån. Jag ska lära mig att storhandla som jag tror is the shit. Tänk vad man spar om man lagar storkok och fryser in. På ett community jag är med i finns det en grupp där folk bekänner/skryter om vad de har snattat. Jag snattade senast 1994 och har aldrig gjort det sen dess. Tycker man ska betala för sig. Jag ska börja föra kassabok igen för då ser man ju verkligen svart på vitt vad man lägger pengar på. Egentligen kan jag det här med ekonomi det är bara det att jag slösar så mycket. Köper alltid delikatteser köper mycket tidningar osv. Men å andra sidan är det bra för allas vår ekonomi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.