tisdag 29 oktober 2013

Ännu ett tråkigt vikt inlägg

Nu har jag öppnat ett sparkonto avsett för min framtida bröstoperation. Jag ska spara 1000 kr i månaden. När jag är uppe i 10 000 kronor kan jag placera pengarna så att det blir avkastning. Så om 2,5 år kanske jag har sparat ihop det mesta. Nu ska man inte måla fan på väggen heller kanske blir det inte så missprydande och förskräckligt när jag har gått ner i vikt. Men jag vill vara på säkra sidan.

Jag har under dagen råkat ramla över mycket bilder och texter  på  och om mat av en slump men det har inte bekommit mig det minsta. Jag tror att hjärnan fungerar så att man lätt kan ställa om sig. Tro det eller ej men jag har faktiskt gått ner 5 kg redan. Det låter kanske helt otroligt men inte så konstigt med tanke på att det blir sådan stor kalorireduktion. Inser att det mesta nu är vätska och sen kommer det att gå långsammare med tiden.

Har funderat på det här med utseende och varför det är så viktigt hur man ser ut. Jag har kommit fram till att det mesta sitter ju i ens eget huvud hur man tänker om sig själv. Jag vet att jag kommer trivas mycket bättre och känna mig självsäkrare när jag gått ner min övervikt. Nu strävar jag inte efter att bli smal för det har jag nog aldrig varit men jag vill väga runt 70-75 kg till mina 173 cm. Då är man i alla fall enligt BMI normalviktig.

Jag blev lite nedslagen då pappa tog före bilder på mig i underkläder, med kläder och ansiktet framifrån och i profil. Jag känner inte igen mig själv. Jag tror inte jag har förstått hur tjock jag verkligen är. Men det kommer att bli bättre och jag kommer nog vara glad över at jag har de där bilderna så att man kan jämföra sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.