söndag 6 oktober 2013

Skalet

I morse var serietecknaren Coco Moodysson med i tidningen, Svenska Dagbladet. Hon är gift med Lukas. Ni vet filmregissören. Ja, han behöver väl ingen närmare presentation. Han är ju verkligen superkändis. I intervjun med Coco så fick man veta lite om hennes bakgrund och liv men hon ville inte svara på frågan hur hon och Lukas träffades. Rätt hemlighetsfull kanske.
Det verkar som hon är rätt beroende av sin man. För jag menar hur mycket kan en serietecknare dra in?  Så ska man betala hyra för ateljé och försörja hem och hushåll. Visst skulle det vara kul att vara gift men någon framstående person men jag skulle inte vilja hamna i skymundan som man nog gör. Men jag vet inte. Jo jag skulle säga det att jag gillar Cocos seriealbum. Jag har Aldrig God natt hemma som filmen Vi är bäst är baserad på. Men jag blev lite besviken när jag läste intervjun hon kunde väl berättat lite mer om sig själv. Jag visste redan att hon älskar The Cure och kontsåkning osv. Jag strävar efter att vara lika självutlämnande som henne när jag skriver min blogg. Ibland lyckas jag väl och ibland inte.

Funderar lite över min ekonomi. Det blir många hål att stoppa pengar i ny när man flyttar till ny bostad. TV-licens, prylar till hushållet etc. Sen skulle jag behöva en ny dator också. Men allt får komma efter hand. Vet nån några bra affärer eller ställen runt Farsta Strand och i kringliggande förorter?

1 kommentar:

  1. I själva Farsta Strand finns inte mycket, en Pressbyrå och en Coop tror jag är allt - men det går ju både T-bana och buss (181) till Farsta, där finns ett av Sthlms största köpcentrum. Väldigt kommersiellt och det finns ingen biograf (ett stort minus), men bra utbud av saker och matställen tycker jag.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.