måndag 14 oktober 2013

Du och jag

Var hos en kompis i Duvbo. Vi käkade Dr Oetkers pizza. Drack kaffe och snackade strunt.

Jag drömde att jag var på fest i mitt barndomshem på Besvärsvägen 5. När man var utanför så såg det ut som vanligt men när man kom in var det värsta Berlinklubben med skum belysning och sån minimalistisk techno pumpandes i högtalarna. Fast de var inga människor där inte ens en dj. Konstig dröm.

Jag hämtade ut mina nu inramade printar från Konstgrepps Karin.

 
Jag gillar dem. Då har man bidragit till en småföretagare istället för att köpa nåt massproducerat från Ikea.
 

Jag kommer ihåg den här skådespelaren pip vill inte säga vad hon heter om hon googlar sig själv. Men hon är väl 35 år ungefär och har varit med i flera populära svenska tv produktioner. Jag var med på en inspelning med henne och hon var en sån som älskade typ Carpe Diem i utskuret trä på väggen och såna här fula vaxdukstavlor från Ikea med solrosor. Hon var med i Let's Dance. Hennes initialer är C G. Då behöver man inte vara Einstein för att räkna ut vem det är. Hon köpte med sig sån ful inredning av tv teamet. Jag förstår mig inte på såna som gillar doftljus som byter färg och stiliserade tryck på väggen. Fy. Hur kul kan det vara om man går hem till sin tjejkompis och fikar och så ser det likadant ut som hemma hos en själv. Man har till och med likadan svanktatuering. Men det kanske iofs är lite ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.