lördag 12 oktober 2013

Mellanstadiet

Nu känns det roligt att flytta. Den här tjejen som bodde där innan jag flyttar in hon hade tagit reda på vem jag var för hon sökte upp mig på Facebook och frågade ifall jag ville köpa en liten frys och en bokhylla. Jag ska se vad hon ska ta för det. Jag betalar ju då inte vad som helst då jag inte äger några guldbyxor. Men en frys behöver jag nog då jag måste göra storkok och frysa in matlådor. Det räcker inte med ett frysfack.

Jag kom ihåg när jag gick i sexan. Vi åkte till Utö med skolan och skulle öva oss på att laga egen mat och klara oss själva. Det slutade såklart i kaos när massa brådmogna tonåringar skulle samsas. Jag var tyvärr inte en av de populära så jag fick inte vara med när de gjorde såna coola saker. Jag fick spela skitgubbe typ. Men jag skulle vilja gå en sån kurs i hur man sköter ett eget hushåll. Jag är inte så bra på det. Tvätten blir alltid missfärgad och noprig. Maten jag handlar är för dyr och lyxig. Jag skulle behöva gå husmorsskola!

Jag kommer ihåg när jag gick på Mellanstadiet. Jag tror jag var lycklig då. Jag höll på och målade tavlor i olja hemma. Red och skrev noveller och dikter. Jag kom ihåg att jag var kär i en rödhårig kille då. Gillar gingers. Synd att livet sen blev så svårt. Kunde jag inte fått vara som i mellanstadiet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.