onsdag 16 oktober 2013

Pop in

Skrivit lite i min skunkdagbok om minnen från det förflutna. Jag tror jag var så gammal som 17 år när jag kände att jag bemöttes av nån som helst respekt från omgivningen. Tidigare var jag lite småmobbad i skolan och hade knappt några kompisar. Jo jag hade ju Karin men hon var ändå som i en annan värld. Men runt 1997 så blev jag cool. Haha kom på en sak det året så hade killar sån sarong på sig. Det var populärt. Det var även  inne att åka på långa Asienresor och hitta sig själv. Men jag gjorde aldrig det. Jag har faktiskt aldrig varit i Asien men jag vill åka till Japan och till Sydkorea.

Sen kom jag ihåg en annan sak. Jag läste ju franska i högstadiet och gymnasiet och i tvåan på gymnasiet så fick vi brevväxla med franska gymnasieelever som höll på at lära sig svenska av nån okänd anledning. Jag brevväxlade med en tjej och jag tror jag ljög lite i brevet för hon trodde jag hade bättre och smalare musiksmak än vad som var sant. Hon var sån indiepop tjej och skrev ett fanzine som jag tror hette the Sonic Sauerkraut. Men oavsett så kom vi sådär överens. Det blev ingen mer pennfajt efter att hon åkt hem. Ja hon kom ju till Sverige och bodde hos mig. Jag kom till Paris. Vi gick till Paris enda indie klubb då-Pop in.

Fan det är mycket man gjort egentligen och som fallit i glömska. Nämn ett årtal så ska jag försöka berätta om någon händelse det året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.