tisdag 29 oktober 2013

Tråkigt inlägg om flyt

Då har man klarat av det första dygnet på Modifast. Jag mår ganska bra. Jag skulle dricka 2,5 liter vatten också utspritt över dagen så då fick jag springa på toa stup i kvarten. Nu får jag i mig ca 800 kalorier på en dag att jämföra med de 3000-4000 som jag stoppade i mig förut så är det klart att denna reducering ger en viktnedgång. Jag fungerar så att om jag väl har bestämt mig för något så gör jag det så nu ska jag köra den här kuren i alla fall en månad och sen får vi se. Tror lätt att jag kommer gå ner 10 kg på en månad. Jag har ju så mycket att ta av. Läkaren sa att jag skulle gå ner ca 15 kg innan op men nu hade jag gått upp 5 så det blir 20 kg som jag måste gå ner på egen hand för att få göra gastric bypass operationen. Risken för komplikationer minskar ju betydligt när man går ner innan. Ju tyngre patienter desto större risker. Då kanske ni tänker men om hon kan gå ner 20 kilo själv varför inte fortsätta på egen hand. Ja det är inte helt lätt att svara på det men jag behöver verkligen de här verktygen som en gastric bypass ger att man känner mättnad snabbare och att man reagerar på fet och söt mat så att man lär sig att undvika det. Man äter ju på ett nytt sätt som man får fortsätta med livet ut.  Att jag klarar att äta flytande föda enbart är för att jag har en tydlig målbild och det känns realistiskt att gå ner dessa kilon på ca 3 månader. Dessutom blir det billigare. Det kommer kosta mig ca 1600 kronor i månaden att äta enbart Modifast. Tidigare har jag lagt ner över 2000 kr på mat i månaden.

Jag har provat andra märken. Cambridge, Nutrilett, Naturdiet, Allevo. Cambridge var dyrt, krångligt att tillreda och dessutom en very low calorie diet kur medan Modifast är Very low carlorie diet. Med Cambridge skulle man först mixa en dl vatten med pulvret och sen hälla på resten av vattnet. Upplevde att pulvret inte riktigt ville lösa upp sig. Man var hungrig hela tiden. Visst var den god men inte för det priset. Modifast är kanske 300 kalorier mer på en dag. Men jag väljer det för att Modiafast är bara att hälla i den shaker mugg man har och tillsätta vatten och skaka så är det klart. Då kan man ta med sig den överallt. Dessutom så är det så krångligt att beställa Cambridge. Det finns en produkt som också är en vlcd som heter Slanka men den har jag inte testat. Naturdiet, Nutrilett och Allevo smakar hemskt tycker jag. Om du ska gå på en pulverkur. Be att få köpa separata påsar att testa. För det är inte kul om man beställt massor av nåt som smakar skit. Det är så individuellt vad man gillar. Modifast Choklad shake och Cambridge Kakao smakar diametralt olika.

Jag vet att många bantningsföretag som t ex Itrim kör en rivstart med soppor eller shakes. Men jag har absolut inte råd med det sen passar det inte riktigt mig att gå på tråkiga föreläsningar om kost och vikt när jag redan vet allt och att träna i deras lokaler i cirkelövningar. Jag vill kunna styra själv och gå och träna det jag vill och känner för. Men det passar säkert jättemånga människor.

Tror att det kommer vara tråkigt och monotont många gånger men jag kommer också känna mig pigg och gladare ju lättare jag blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.