fredag 18 oktober 2013

Sång och fest

Nu när jag flyttar från Södermalm så känner jag för att skriva en låt eller en dikt åt Söder på lite samma tematik som Känn ingen Sorg för mig Göteborg eller Don't cry for me Argentina. Tycker Håkan Hellström och den som skrev Argentina låten om det var Madonna eller nån spöklåtskrivare har lite storhetsvansinne som om folk liksom bryr sig. Men det är det jag också gillar det svulstiga och storvulna.

Jag ska ju ha min karaokefest och jag testade anläggningen och upptäckte att mickarna inte funkar vilket med allra största sannolikhet beror på att jag inte har rätt RCA kablar så jag måste gå och köpa det på Kjell och Co. Jag gillar den affären det känns lite som tomtenissarnas julverkstad när man går in. Så många som jobbar och fixar och trixar och hittar alltid nåt som passar. Jag har köpt den här plattan med dessa låtar nu på Ebay.

Disc 1 1. A TOWN CALLED MALICE (The Jam)
2. ALIVE AND KICKING (Simple Minds)
3. ALRIGHT (Supergrass)
4. ASK (The Smiths)
5. BABY I DON'T CARE (Transvision Vamp)
6. BABYLON (David Gray)
7. BREAKFAST AT TIFFANY'S (Deep Blue Something)
8. COMMON PEOPLE (Pulp)
9. CRASH (The Primitives)
10. CREEP (Radiohead)
11. DISCO 2000 (Pulp)
12. DON'T LOOK BACK IN ANGER (Oasis)
13. DON'T YOU (FORGET ABOUT ME) (Simple Minds)
14. EVERYDAY IS LIKE SUNDAY (Morrissey)
15. FRIDAY I'M IN LOVE (The Cure)
16. GIRL FROM MARS (Ash)
17. GIRLS AND BOYS (Blur)
18. GOING UNDERGROUND (The Jam)
19. GOLDEN BROWN (The Stranglers)
20. GOOD ENOUGH (Dodgy)
21. I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR (U2)
22. I TOUCH MYSELF (The Divinyls)
23. LAID (James)
24. LIVE FOREVER (Oasis)
25. LOSING MY RELIGION (R.E.M.)
26. LOVE IS THE LAW (The Seahorses)
27. MAN ON THE MOON (R.E.M.)
28. NEED YOU TONIGHT (INXS)
29. ONE (U2)
30. PANIC (The Smiths) Disc 2 1. PARKLIFE (Blur)
2. PRIDE (IN THE NAME OF LOVE) (U2)
3. ROCK THE CASBAH (The Clash)
4. ROLL WITH IT (Oasis)
5. SHE'S A STAR (James)
6. SHEILA TAKE A BOW (The Smiths)
7. SHINY HAPPY PEOPLE (R.E.M.)
8. SIT DOWN (James)
9. STAYING OUT FOR THE SUMMER (Dodgy)
10. SUEDEHEAD (Morrissey)
11. SUNDAY BLOODY SUNDAY (U2)
12. SWORDS OF A THOUSAND MEN (Tenpole Tudor)
13. THAT'S ENTERTAINMENT (The Jam)
14. THE DAY WE CAUGHT THE TRAIN (Ocean Colour Scene)
15. THE ETON RIFLES (The Jam)
16. THE LOVE CATS (The Cure)
17. THE ONE I LOVE (R.E.M.)
18. THE ONLY ONE I KNOW (The Charlatans)
19. THE PASSENGER (Iggy Pop)
20. THE RIVERBOAT SONG (Ocean Colour Scene)
21. THE SIDEWINDER SLEEPS TONIGHT (R.E.M.)
22. THE SIZE OF A COW (The Wonderstuff)
23. THERE SHE GOES (The Las)
24. THIS CHARMING MAN (The Smiths)
25. THIS IS HOW IT FEELS (Inspiral Carpets)
26. UNBELIEVABLE (EMF)
27. WHATEVER (Oasis)
28. WITH OR WITHOUT YOU (U2)
29. WONDERWALL (Oasis)
30. ZOMBIE (Cranberries

Det var den mest alternativa jag hittade annars bara sånt Barbie Girl, Hit me baby one more time och såna hits men det är ju kul att sjunga också. Jag har även köpt svenska klassiker. Den här är med och den älskar jag att sjunga. Så kul när man kollar på videon. Han är 22 år och ser ut som en gammal gubbe helt klockrent kroppsspråk och ansiktsmimik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.