onsdag 23 oktober 2013

Ljuvligt

En ny bekantkap som är från Brasilien ska ha med sig cachaça som är sprit som man kan göra den populära drinken Caipirinha. Jag har skaffat fram en massa karaokeskivor. Jag tänkte att den som kan sjunga hela Baby got back utantill får en fin present. Men det är svårt. Fast det låter nog roligt. "My anaconda don't want none unless you've got buns hun'."

Jag sjöng i mikrofonen idag rätt ut i högtalarna. Ibland lät det fördjävligt och ibland okej. Jag tycker verkligen att det är kul. I really enjoy doing it!! Jag har aldrig sjungit i kör eller i band men jag har alltid sjungit för mig själv. När ingen hör. Eller när jag tror att ingen gör det. Jag tappade bort mig några takter ändrade tonart fram och tillbaka i början. Men sen gick det bra.

Köpte socker. Tänkte göra sockerlag. Är det nån som vet hur länge det håller sig? Det är ju askorbinsyra i så då måste det ju hålla sig ett tag eller det kanske det inte måste. Vad vet jag. Jag tänkte annars göra det snart så att det blir rejält nerkylt.

Det har inte hänt så mycket idag. Jag var och lämnade blodprov för kolla om det var Borrelia eller inte. Det misstänkte först det på sjukhuset men sen så trodde dom att det inte var det längre. Så vitt jag kan minnas så har jag inte sett en sån där rund ring runt ett fästingbett men jag kom ihåg förra året så fick jag en fästing i knävecket men det var ingen rund ring runt.

Sist jag var och lämnade blodprov så tog de 11 rör. Det var Ersta som hade begärt det för att kolla allt. I somras på psyket kollade de allt också. Så tydligen är man frisk. Annars hade de väl hört av sig.

Ja på tal om psyket så ska jag träffa läkaren på fredag. Då måste jag verkligen skriva ner en checklista om allt jag vill ta upp med honom. Det är framför allt det här med körkortstillstånd. Förnya det alltså. Han har ju inte träffat mig sen förra året så han kanske vill gå igenom lite saker. Kanske frågar han hur jag mår. Om jag är suicid ja det gamla vanliga. Men jag måste säga det att jag tycker att allt känns ganska cool and dandy faktiskt.

1 kommentar:

  1. Vad roligt med en Podcast, det blir säkert kul och intressant. :-) Det är skönt att läsa att du mår bra också, hoppas att festen blir en succé och att ni har jättekul.
    Jag sjunger också när jag tror att ingen hör på, Tyra och Mio (mina syskonbarn) tycker att jag sjunger bra. Man får vara glad för det lilla. :D

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.