lördag 5 oktober 2013

Svira

Det var en liten Skunk-träff på Carmen igår men vi var totalt bara 7 pers som dök upp. Vad det berodde på att det var så få kan ju vara av en massa anledningar. Kort varsel, folk har dåligt med pengar, trötta efter jobb eller skolvecka osv. Men visst var det lite stelt i början men det tog sig sen och sen gick de andra till Kelly's.

Jo, när jag var på min gamla gymnasieskola Södra Latin igår fick jag jävligt många flashbacks från det förflutna. Jag minns vaktmästaren som det gick rykten om att han varit med i nån porrfilm. Han var lite koleriskt lagd ock skrek på en om man rökte utanför skolbyggnaden. Sen minns jag Bengt Jansson som var lärare i kulturhistoria och han blev ju mördad sen. Han var ju gay men det hör inte till saken egentligen för han var en bra lärare. Dessutom var han med som expert i Antikrundan. Mycket kunnig och bildad. Sorgligt att det slutade som det gjorde. Det som slog mig när jag satt och väntade utan för expeditionen var att eleverna såg så unga ut eller det är väl jag som blivit gammal. Man såg väl ung ut för man var ung. Det var förresten ganska många gymnasielärare på den skolan som var öppet homosexuella. Jag minns läraren i franska och han i latin.

Men jag måste säga att jag är väldigt glad över att jag har mina tonår bakom mig för det var ingen höjdare tycker jag. Jag läste i tidningen att det är svårt att beställa öl på krogen om man är under 18 nuförtiden. När jag var 16-17 så gick det alltid.

1 kommentar:

  1. Jag var tillbaka på min gamla grundskola och sökte jobb som lärare faktiskt, ett par av mina gamla lärare jobbade fortfarande kvar då och en av dem sade att hon inte var ett dugg förvånad över att jag jobbade som lärare. Det var otippat. Men det var ångest att vara tillbaka där också så jag tackade nej till jobbet fast jag blev erbjuden det. Kram Bea!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.