onsdag 30 oktober 2013

Slantarna rullar

Jag tänkte prata lite om ekonomi. Jag måste t ex verkligen göra något åt mina telefonräkningar. Bara på ett år har jag betalat nästan 12 000 kr. Dock så vill jag ha abonnemang. Jag vill ha fri surf. Jag surfar upp kanske 5 GB. Men det måste ju gå att dra ner på kostnaderna. Jag har haft Telenor i 7 år och tycker att det är bra service. Men de tar ju bar betalt.

Nu ska jag göra en liten sammanställning på vad jag har köpt till lägenheten än så länge.

Bäddsoffa 4500 kr
Soffbord 400 kr
TV-bänk 200 kr
Stereobänk 100 kr
Bokhylla+frys+ mörkläggningsgardiner 1200 kr
Taklampa 1000 kr
Lampa på fot 600 kr
Matta 200 kr
Klaffbord 400 kr
Inramade printar 1700 kr
Skivspelare 1700 kr
Cd spelare 120 kr
Förstärkare 300 kr
Högtalare 100 kr


summa 12520 kr

Jag behöver

Krukväxter
Porslin
Bestick
Glas
Husgeråd
Stol
Balkongmöbler

Även om man köper Second hand så blir det ganska dyrt. Nu har inte jag betalat allt detta själv. Jag fick soffan av pappa t ex. men jag har ju lagt ner mycket pengar på flytten det må jag då säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.