söndag 13 oktober 2013

The Apprentice



Jag gillar såna här tv-program som handlar om ekonomi på nåt sätt som Dragons' Den. Lyxfällan och The Apprentice. Gick det inte en svensk version av The Apprentice för några år sedan?  Jag hade huggit av min högra hand för att ha varit med i det programmet. Jag tror att manga människor drömmer om att bli rika och alla vill ju lyckas och bli framgångsrika. Fast det är klart att alla inte drömmer om pengar utan kanske värdesätter relationer till andra människor högre. Men visst tror jag de manga har en dröm om att starta ett eget imperium i fantasin i varje fall. En gubbe med tupé som byter ut frugan mot en yngre snyggare regelbundet kan man ju säga mycket om men han är trots det en skicklig affärsman Donald Trump.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.